رنگ مو

چیزهایی که درباره رنگ مو نمی‌دانید

چطوری رنگ مو درست کنیم

چیزهایی که درباره رنگ مو نمی‌دانید : با خواندن این مقاله کامل شما می‌توانید مشکلات رنگ موی خود را حل کنید و خودتان هم بتونید اطلاعات عمومی‌تان را بیشتر کنید. Things you may not know about hair color

 به‌طورکلی دو نوع آرایش را می‌توان برای موی خانم‌ها در نظر گرفت: یکی رنگ مو و دومی مدل مو. به‌ندرت پیش می‌آید که این دو جدا از هم باشند. چون حتی مدل باز مو هم خود یک مدل است. اما رنگ کردن مو در بین خانم‌ها بیشتر از مدل مو اهمیت دارد. رنگ موی خوب می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در زیبایی و تغییر چهره شما داشته باشد بنابراین نحوه انتخاب درست رنگ مو، یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در زیبایی است.

اما برای اینکه همیشه بتوانید به بهترین شکل ممکن از رنگ مو و تأثیرات جذاب آن روی چهره و آرایش استفاده کنید نیاز است اطلاعات در مورد رنگ مو داشته باشید. درواقع با علم ترکیب رنگ و تنوعی که در رنگ موها وجود دارد بیشتر می‌توان به خاص بودن نزدیک شد.

رنگ موی سال

انواع رنگ مو

رنگ موها به دو گروه کلی تقسیم می‌شود:

گروه اول رنگ موهای موقتی هستند که ممکن است به شکل محصولات مختلفی نظیر اسپری، شامپو، محلول، ماژیک و پودر فشرده عرضه شوند. رنگ‌های موقتی قابلیت نفوذ به ساختمان مو را ندارند و با پوششی از رنگ‌دانه‌ها روی کوتیکول مو که خارجی‌ترین لایه مو است، موجب تغییر رنگ مو می‌شوند. این نوع رنگ با شستشو پاک می‌شود. البته نوع محصول در ماندگاری رنگ مؤثر است. ممکن است برای پاک شدن یک محصول رنگی تنها یک‌بار شستشو لازم باشد اما برای محصولی دیگر، 6 تا 8 بار شستشو. رنگ موقت معمولاً برای میهمانی‌ها استفاده می‌شود یا باتوجه‌به ساختار محصول برای ایجاد رنگی خاص و فانتزی روی رنگ دائمی. به‌عنوان‌مثال ممکن است آرایشگر برای ایجاد یک های‌لایت آبی‌رنگ روی دسته کوچکی از موها از یک رنگ موقت برای میهمانی استفاده کند.

نوع دیگر رنگ مو، رنگ دائمی است که متداول‌ترین شکل رنگ کردن مو است. موادی که در ترکیبات رنگ موی دائمی استفاده شده است قابلیت نفوذ به عمق ساقه مو یعنی کورتکس مو را دارد. در این روش رنگ‌دانه‌های ساختار مو تغییر کرده و با شستشو پاک نمی‌شود؛ بنابراین برای رنگ کردن مو و تغییر آن بهرنگ‌های روشن، شما به دکلره نیاز دارید.

 

در این مطالب دکلره کردن مو را کاملاً بشناسید:

  1. دکلره و همه چیز درباره آن با یک سورپرایز ویژه
  2. چگونه موهای خود را دکلره کنیم
  3.  کرم دکلره راهی بی‌ضرر برای رنگ کردن مو

ادامه مطالب ...

انتخاب رنگ مو

انتخاب رنگ مو، معیارهای متداولی دارد که معروف‌ترین آن این است که رنگ مو را به توجه به رنگ چهره انتخاب کنید. اما این فقط یک قانون کلی است و می‌تواند باتوجه‌به آرایش، سلیقه و علاقه تغییر کند بخصوص زمانی که قصد استفاده از یک رنگ فانتزی را داشته باشید. در مورد انتخاب رنگ مو بهتر است از یک آرایشگر حرفه‌ای کمک گرفته و از تجربه او استفاده کنید. چون بسیار پیش می‌آید که بعد از رنگ کردن مو، متوجه می‌شوید که رنگ موی شما شباهت زیادی به رنگ انتخابی شما ندارد و این به‌خاطر تفاوت تناژ فرعی موجود در رنگ موی فرد است. برای تشخیص هماهنگی رنگ انتخابی با تناژ موی فرعی شما نیاز به دانش و تجربه‌ای دارد که معمولاً آرایشگران از آن آگاه هستند.

 

مطالعه بیشتر: بوتاکس مو، روشی برای احیای موهای آسیب‌دیده

بوتاکس

 

 اکسیدان، مکملی برای رنگ مو

هر رنگ مویی برای رقیق شدن و فعال‌شدن خود نیاز به ترکیب‌شدن با اکسیدان دارد. اکسیدان به فرایند رنگ شدن مو کمک می‌کند تا سریع‌تر انجام شده و تثبیت بیشتری هم داشته باشد. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد استفاده از اکسیدان مناسب با درصد مناسب است. اکسیدان‌ها در چهار نوع مختلف و با درصدهای 3، 6، 9 و 12 درصدی تولید می‌شوند که هر یک برای کاربردی مشخص قابل‌استفاده هستند. اکسیدان 3 درصد آن مناسب برای رنگ‌ساز و رقیق کردن رنگ‌های نوع تیره خواهد بود. اکسیدان 6 درصد برای رقیق کردن پودر دکلره، اکسیدان 9 درصد برای روشن‌کردن مو، دکلره و مش و نوع 12 درصد آن، برای های‌لایت، دکلره رنگ‌های دومرحله‌ای و دکوپاژ استفاده می‌شود. اکسیدان 12 درصد باید با احتیاط بیشتری استفاده شود. به‌طورکلی اگر خودتان در خانه موهای خود را رنگ می‌کنید، همیشه از اکسیدان‌های ملایم استفاده کنید.

 

اندازه اکسیدان در رنگ مو چقدر است؟

اندازه اکسیدان در رنگ مو، به این شکل است که هرچقدر رنگ مو استفاده می‌کنید، به همان اندازه اکسیدان را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا مواد رنگی رقیق شده کاملاً یکدست باشد.

 

آیا ترکیب رنگ‌ها با یکدیگر مجاز است؟

معمولاً ترکیب رنگ‌ها، برای به‌دست‌آوردن رنگی خاص توسط آرایشگر انجام می‌شود. مسلماً این کار نیاز به دانش و تجربه دارد و شما به‌راحتی نمی‌توانید تشخیص دهید که نتیجه نهایی از ترکیب رنگ چه رنگی خواهد بود. باتوجه‌به اینکه تناژ فرعی رنگ مو را نیز باید در نظر گرفت. به‌طورکلی ترکیب رنگ موها نباید بیشتر از دورنگ یا نهایت سه رنگ باشد و بهتر این است که از یک برند انتخاب شوند تا هماهنگی بین ترکیبات تشکیل‌دهنده رنگ وجود داشته باشد.

 

آیا انتخاب برند تأثیری در کیفیت رنگ مو دارد؟

در سال‌های اخیر شرکت‌های داخلی زیادی در صنعت مواد آرایشی و بهداشتی فعال شده‌اند که موظف به رعایت استانداردهای داخلی و حتی خارجی هستند. مواد اولیه این محصولات معمولاً از شرکت‌های معتبر اروپایی وارد شده و در ترکیبات محصول مورداستفاده قرار می‌گیرند. روزبه‌روز به آمار استفاده‌کننده‌های محصولات تولید داخل کشور اضافه می‌شود که نشان از رعایت استانداردها و کیفیت این محصولات است. بسیاری از این محصولات حتی قابل‌رقابت با محصولات خارجی هستند. پس برند نقش مهمی در کیفیت رنگ مو ندارد. اما یک نکته بسیار مهم است و آن استفاده از رنگ موهای اصل و تأیید شده وزارت بهداشت است.

 

کراتین

 

حتی در صورت بالا بودن کیفیت رنگ مو، اگر درست از آن استفاده نشود ممکن است به مو آسیب وارد شود چه رسد به زمانی که یک رنگ موی بی‌کیفیت یا تقلبی استفاده شود. تاریخ انقضاء رنگ مو هم بسیار اهمیت دارد در هنگام خرید حتماً تاریخ انقضاء محصول را برسی کنید. هر برند ممکن است از فرمولاسیون خاص خود در ترکیبات رنگ مو استفاده کند. ازاین‌رو تست حساسیت به رنگ مو ضروری است.

 

رنگ مو، یک راهنمای جامع در مورد رنگ مو که هر خانمی باید بداند

 

دنیای رنگ مو، دنیای بزرگی است، از انتخاب رنگ مو گرفته تا ترفندهای رنگ کردن مو در خانه. در این مقاله قصد داریم شما را با تمام زیروبم‌های دنیای رنگ مو آشنا کنیم. با ما همراه شوید.

 

راهنمای جامع شناخت رنگ مو

 

دوست دارید موهایتان را خودتان رنگ کنید اما نمی‌‌دانید چگونه باید رنگ موردنظرتان را از میان انبوه نام‌ها و نشانه‌های مختلف انتخاب کنید؛ یا اصلاً در مورد ترکیب یا عملیات‌های مختلفی که با رنگ موها انجام می‌دهند، اطلاعی ندارید؛ نمی‌دانید که اگر جایی موهایتان تن قرمزی یا زردی نامطلوبی به خود گرفت باید چه کنید؛ اگر هم از آرایشگری راهنمایی بخواهید چنان از واژگان تخصصی استفاده می‌کند که گیج می‌شوید و اصلاً متوجه صحبت‌های او نمی‌شوید؛ اما ما می‌خواهیم شما را با این اصول اولیه آشنا کنیم؛ اصولی که می‌تواند نقطه آغاز کار شما با دنیای رنگ موها باشد.

 

بیشتر بدانید: بالیاژ چیست؟ جدیدترین مدل‌های بالیاژ برای تابستان 2021

 

رنگ مو روی کاتالوگ چقدر واقعی است؟

توجه داشته باشید که هنگام انتخاب رنگ مو پایه موی خود فرد نیز بسیار مهم است. رنگ‌هایی که روی کاتالوگ‌ها می‌بینید همه روی موهای دکلره شده امتحان شده است حتی مشکی پر کلاغی؛ بنابراین یک فرد ایرانی با پایه رنگ تیره هرگز توقع نداشته باشد که رنگ انتخابی روی موهایش دقیقاً همان سایه را ایجاد کند. اگر دقیقاً همان رنگ و سایه را می‌خواهید موها نیاز به دکلره یا رنگ مو آن هم در چند مرحله دارد.

 

چیزهایی که درباره رنگ مو نمی‌دانید

پایه‌های رنگ مو را بهتر بشناسید

 

رنگ‌ها در 10 پایه هستند؛ پایه رنگ را عمق رنگ نیز می‌گویند و تن سایه‌ای است که روی مو می‌افتد؛ در واقع همان روشنی و تیرگی رنگ است که به ترتیب عبارت‌اند از:

1- مشکی، تیره‌ترین رنگ

2- قهوه‌ای تیره

3- قهوه‌ای متوسط

4- قهوه‌ای روشن

5- قهوه‌ای خیلی روشن

6- بلوند تیره

7- بلوند متوسط

8- بلوند روشن

9- بلوند خیلی روشن

10- بلوند خیلی‌خیلی روشن یا پلاتینه

مثلاً N6 و A6 هر دو یک‌پایه هستند ولی تن N6 بلوند تیره و تن A6 بلوند تیره خاکستری است. یادتان باشد عددهایی که در کنار رنگ نوشته می‌شود به این صورت خوانده می‌شود که اسم شماره رنگ؛ سمت راست ممیز است و درجه یا همان پایه رنگ؛ سمت چپ ممیز.

 

رنگ مو

از کدام اکسیدان استفاده کنیم؟

اکسیدان‌ها چه تفاوتی با هم دارند؟

 

اکسیدان که به‌عنوان تسریع‌کننده فعالیت شیمیایی در رنگ مو بکار می‌رود، باتوجه‌به نتایج مورد دلخواه شما و همچنین با تمایلات سازندگان رنگ‌ها تعیین می‌شود.

اکسیدان 1 (6٪): رنگ را فقط به طور جزئی باز می‌کند و برای پایه مو از یک تا 4 است

اکسیدان 2 (9٪): قدرت بازکننده و روشن‌کنندهٔ بالا روی موهای سفید را دارد و برای پایه مو از 5 تا 10 است

اکسیدان 3 (12٪): قدرت روشن‌کنندگی بالا با کمترین میزان رنگ را دارد و مخصوص دکلره است ولی در رنگ‌های بالا یعنی پایه 9 و 10 هم می‌توانیم استفاده کنیم (البته در رنگ مو چندان استفاده‌ای ندارد).

 

چرخه رنگ را یاد بگیرید

 

یکی از عناصر و عوامل مهم رنگ کردن مو تعیین رنگ‌دانه زیرین موی شماست. وقتی‌که شما رنگی را انتخاب می‌کنید و روی موهایتان می‌گذارید امکان دارد به‌خاطر رنگ‌دانه زیرین در موی شما، همان رنگ دلخواه به دست نیاید.

اگر شما نگاهی به چرخه در رنگ بیندازید یک رنگ مخالف برای هر رنگ وجود دارد؛ اگر رنگ تن نارنجی داشت برای خنثی‌کردن تن نارنجی از رنگی استفاده می‌کنیم که در آن تن آبی وجود داشته باشد مثل مشکی یا خاکستری

رنگ زیرین + رنگ مصنوعی = رنگ نهایی

 

قرمزی موها را چطور بگیرید؟

گاهی پیش می‌آید بعد از رنگ کردن مو با هاله قرمزی که در رنگ وجود دارد مشکل دارید و می‌خواهید این قرمزی را به طریقی از بین ببرید؛ در این حالت باید موها را رنگ‌ساز کنید، رنگ‌ساز یعنی رنگ ضعیفی که با آب رقیق شده است. باید یک‌پایه رنگ نرمال (بین 5 تا 7) یا دودی یا زیتونی را انتخاب کنید بعد آن را با آب و اکسیدان مخلوط کنید تا رنگ حالت ماست رقیقی را پیدا کند، پس آن را به موها بزنید و حدود 10 تا 20 دقیقه صبر کنید و بعد موها را بشویید.

 

راهکاری برای پایدار کردن رنگ مو فانتزی

 

اگر برای رنگ موهایتان از رنگ‌های فانتزی مانند قرمز، بنفش و... استفاده کرده‌اید برای پایدار کردن آن باید بعد از یک هفته تا 10 روز از رنگ کردن و وقتی هنوز موها چندان رنگ خود را از دست نداده‌اند، آنها را رنگ‌ساز کنید تا رنگ ثابت شود. حواستان باشد که بعد از 15 تا 20 روز رنگ‌ساز دیگر فایده‌ای ندارد و برای به‌دست‌آوردن همان رنگ قبلی باید مجدداً موها را کامل رنگ کنید.

 

راهکاری برای رنگ گرفتن موهای سفید

 

اگر موهایتان خیلی سفید است آن را با کمی اکسیدان آغشته کرده و به مدت تقریباً 10 دقیقه صبر کنید تا موها تحریک شده و بتوانند بهتر رنگ مو را به خود جذب کنند اما اگر سفیدی موهایتان کم است نیازی به این کار نیست. بهترین رنگ برای شما مخلوط 2 رنگ شماره 4 و 5 از گروه N  یا مخلوط 3 و 4 از گروه M است که هر دوی این رنگ‌ها بهتر است با اکسیدان 9درصد مخلوط شود.

نتیجه‌گیری

نتیجه می‌گیریم با خواندن این مقاله اکثر مشکلات رنگ مو خانم‌ها رفع می‌شود. امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. اگر در مورد رنگ مو سؤال و یا تجربه خاصی دارید در بخش نظرات برای ما به اشتراک بگذارید.

چیزهایی که درباره رنگ مو نمی‌دانید

شماره تماس سریع: tel:09376230203

ای دی اینستاگرام: https://www.instagram.com/lnaz.haircolorist

رنگ مو در تیم تخصصی الناز بنلاور، رنگ و حالت مو یکی از تاثیر گذارترین تغییرات ظاهری در خانم ها به حساب می آید. برای اطلاعات بیشتر به درباره ما و تماس با ما رجوع کنید

مارو در شبکه های اجتماعی خودتان به اشتراک بگذارید